Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

en värld full av liv

Av treatmee - 4 augusti 2010 12:43

tänk dig att du kommer in på ica och ska köpa grönsaker. du blickar bort mot tomaterna och ser att dom svenska är mycket dyrare än dom utländska. bara för det så väljer man dom som man knappt vet var dom kommer ifrån. är inte det lite konstigt? jag menar, kan till bli bättre än att det är närproducerat? näst intill ekologiskt? fast vad vet jag....

Jag har ialla fall fått se tomaterna från insidan. Jag har fått gå mellan plantorna och dra in den härliga luften. Det är som att vara i en djungel. är man ensam i växthuset blir upplevelsen ännu mer spännande. I högtalarna i taket spelas musik och det är nästan som en film utspelar sig. Man blir verkligen så lycklig av att bara få gå där inne. Ta, känna, smaka, njuta.
Jag skulle kunna gå där inne i timmar. En soldyrkare som jag trivs verkligen i värmen där inne, utanför regnade det och kallt var det säkert. Men det brydde sig väl inte jag om.

Ser man sig om så finns det flera hundra olika sorter.
Röda, gula, orange, gröna, randiga, svarta, lila, ovala, biffiga, päronformade, spräckliga, små, stora, tunga, hårda, söta och milda.
Visst är det coolt ?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av treatmee - 12 augusti 2010 21:05

Att gång på gång tryckas ner i smutsen tar verkligen kol på en. Jag Kämpar och kämpar varje dag för att kunna vara en hyfsat stabil människa men när vissa andra personer (bara för att jävlas) trycker ner mig så hamnar man helt plötsliget  på den där ...

Av treatmee - 4 augusti 2010 12:00

Jag är förtillfället ända barnet här i huset. Men tidigare hade jag en storebror. Han tog hand om mig och vi var bästisar. En dag försvann han bara ur mitt liv. Han var inte längre väkommen hem. Han lämnade mig.Men på den tiden då han fortfarande fan...

Av treatmee - 25 juli 2010 21:43

Finns verkligen den personen? Den rätta? Knappast! Det finns folk som man kan tänka sig att leva med men det finns alltid småsaker som man retar sig på. Oviktiga saker som att han aldrig kan ställa upp skorna på hyllan, aldrig kan lägga tandborst...

Av treatmee - 25 juli 2010 13:37

Sommaren har med sig dom fina studerna. som blir dom underbara minnena.Den här sommaren kommer bli en av dessa sommarminnen.Är på en hederlig husbilssemester med den så kallade familjen. Självklart regnar det men jag skulle inte vilja vara på en anna...

Av treatmee - 25 juli 2010 13:22

Sommarens bästa tid är här.Det regnar. Allt ser förvisso dystert ut men jag tycker att regn på sommaren är bland det bästa som finns. Ligga i en stuga på landet och höra vattendropparna smattra på plåttaket. Man får sitta inne med familjen och kunna ...

Presentation

Treatmee, som du vill bli bemött.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards